Khamis, 27 September 2012

Ada Apa Pada Usia?

Apahal blur dan 'ting tong' sangat ni??? Tak tau nak update apa lately ni...takda yang interesting nak share.

Tapi untuk tidak mengecewakan diri aku, aku update gak blog ni. Pada 25 September 2012, aku dah setahun melebihi kumpulan 3 siri. Apa ada hal dengan usia? Siapa cakap takda...memang tak tahu ilmu kira-kira betui.

Kronologi ringkas tentang usia kita:

1. Setahun demi setahun usia kita berubah. Bermula dari dalam perut ibu, ke baby manja a.k.a comel ke kanak-kanak nakal. Then kena pergi tadika, sekolah rendah dan sekolah menengah. Pastu masuk U.  (part masuk U yang paling best...yang rombongan menghantar ramai, pastu ada adegan Sembilu pulak kat situ. Siap kena bawa tisu spare)

2. Paling best, tentu tang part boyfren dan girlfren. Dating berdua bagaikan syurga aku yang punya. Cewahhh..

3. Tidak berhenti di situ. Mai pulak soalan, "Hang keje apa, keje kat mana."..banyak bil berlegar di kepala nak kena bayar.

4. Selang lepas tu, soalan macam ni pulak korang kena jawab, "Bila nak kahwin ni, dah besar panjang dah.   Dah boleh jaga anak orang ni."

5. Bila dah jadi suami or isteri, korang pasti familiar dengan soalan macam ni kan. " Dah ada berapa orang anak?"

6. Untuk suami/ lelaki pulak, ada soalan nakal untuk korang dari kawan-kawan seperti, "Ada berapa cawangan dah?" (sambil tersenyum sorang-sorang)  

7. Bila anak korang dah kahwin, korang kena jawab soalan ni pulak. "Berapa orang cucu dah?"

8. Sakit / uzur .....bye bye bye dunia. ( yang ni tak kira muda atau tua)

Mesti korang familiar dengan soalan-soalan macam tu kan...(cuma aku belum sampai bahagian no 6 dan 7) Tiba masa, aku pun pasti diaju soalan macam tu, cuma yang no 6 tu bahaya sikit...takut selipar hinggap di kepala. Ha ha ha!!!


                                 
                                    Tq Paksu Im & Ichi for the lovely kek 
















Anyway, apa yang aku nak share dengan korang adalah, memang ada perbezaan dari setahun ke setahun pada diri kita. Seperti aku sendiri, dah ada seorang isteri ( harap-harap isteri terlepas pandang blog ni) dan dua orang puteri iaitu Hana' Humairah dan Hana' Maisarah yang menjadikan hidup aku lebih seronok dan dihargai.

My lovely Queen & Heroin 

Terima kasih kepada Wan, Tuk, Mak, Ayah, Ichi, Kakak, Adik dan semua yang menjadikan hidup aku lebih bermakna and make my jouney more interesting. Kepada yang Wish dan mendoakan aku, jutaan terima kasih dan sepertimana doa kalian, begitu juga doa aku terhadap korang semua.

Semoga Allah SWT sentiasa merahmati dan melindungi kita semua..Insyaallah...AMIN...


Tiada ulasan: