Rabu, 19 September 2012

Maisarah a.k.a Adik

Hana' Maisarah namanya. Dilahirkan pada 13 Mac 2010. Kalo perasan, both my two girls lahir pada bulan 3. Si kakak pada angka 1 dan Maisarah pula 13. Hadirnya dua heroin ini ke dalam hidup aku bermakna aku dah ada 3 kaum Hawa dalam diri aku. Yang seorang lagi tu Ratu la. Bermakna, secara tak langsung, kuota  untuk aku tinggal seorang lagi Hawa. (Ha ha ha ha..ada hati)

Maisarah atau Adik, panggilan yang aku selalu panggil dia. Aku sendiri menyambut kelahiran Adik masa dia lahir dulu. Jika sebelum ni, aku memang fobia dengan darah, tapi masa Adik lahir, aku steady aje, berdiri sebelah doktor dalam labour room lagi. Aku siap tengok macam mana Adik keluar lagi. Tak pengsan pun. Amacam Adik, terer tak ayah?

Seperti kelahiran Humairah, aku juga tidak tahu status jantina anak aku sehinggalah mereka dilahirkan. Walaupun ada teknologi canggih Scan yang boleh kita expect jantina bayi dilahirkan sama ada 2D, 3D dan 4D, aku tak amik kisah. Pada aku, apa jua jantina, aku terima dengan penuh syukur. Tak excited kalo tahu awal.

Dan, pada 13 Mac 2010, keluarlah Adik...(jeng, jeng, jeng,)

Cute tak saya? 

Amacam cute tak? Confirm korang akan cakap dia cute (macam ayah dia la) Adik sekarang dah 2 tahun. Ke mana sahaja Adik pergi, dia sering jadi tumpuan. Sebab apa? Tengok kat rambut dia tu...Aku pun tak tau macam mana, Adik dapat rambut macam tu.

Mungkin masa isteri aku mengandung kat Adik dulu, dia 'geram' kat mak dia kot...(He he he) Mak mertua aku, rambut macam Adik gak. Selain rambut sama, persamaan lain Adik dengan nenek dia adalah, suka makan buah dan kacang. Jumpa aje buah, itu yang dicapai dulu.

Atau Adik ikut belah aku, yang mana, adik aku pun berambut kerinting. Aku masih ingat lagi masa sekolah rendah dulu, kawan-kawan selalu tanya aku, "Mana adik ko yang rambut Maggi tu."? Jadi tak hairanlah aku, mana Adik dapat rambut macam tu.

Rambut Adik semakin popular selepas lagu Awan Nano muncul juara. Dan sejak itu juga, Adik sering dipanggil Awan Nano.

Tiada ulasan: