Khamis, 20 September 2012

Jauh Di Mata Dekat Di Hati

Sejak kebelakangan ini, memang hati aku asyik teringat kat Amir. Siapa dia Amir ni? Amir atau nama penuhnya Amir Irfan adalah anak kepada adik aku sekaligus menjadi anak buah aku.

Disebabkan Amir adalah anak buah tunggal kat sebelah aku, jadi secara tak langsung dia menjadi anak buah 'favourite' aku. (kalo ada ramai, siapa pandai amik hati aku, dia la favourite...ha ha ha)

* PERHATIAN:  Cepat-cepat tambah anak....
   (Dituju khas buat adik dan adik ipar aku)

Betullah cakap orang-orang tua, jauh di mata tapi dekat di hati. Begitulah apa yang aku rasa sekarang ini terhadap Amir.  Berusia sebaya dengan Humairah, Amir dilahirkan di Penang pada 12 Jun 2008. Anak Mami dia ni. Amir dengan aku memang manja. Jadi tidak hairanlah, dia panggil aku dengan panggilan ayah.

Umi Amir selalu cakap, yang hero dia ni macam pelakon Cun dan Jiwa Taiko tu, Remy Ishak. Betui ka? Korang tengok betui2, ada persamaan tak?

Amir
Remy

Amacam, sama tak? Handsome tak anak buah aku? Mesti korang jawab handsome...Terima kasih byk2 (sambil menggenggam buku lima)

Baru-baru ni, Amir ada menang acara sukan di tadika dia. Boleh tahan juga anak buah aku ni. Umi dia kata, Amir menang acara Rabbit Goesto Town dan Tick Tack Toe. Kalo ikut genetik, memang Umi dulu masa kat sekolah, terer bersukan. Pernah jadi Olahragawati la katakan. (Oppss, sekarang boleh lagi ke???)

Aku sebagai bapa saudara dah tentu la. Semua jenis sukan aku bolot main masa kat sekolah dulu kecuali bola jaring. Mengikut hieraki genetik paling atas lagi, sudah tentu Wan kepada Amir. Wan memang 'All Rounder'. Perkataan paling mudah nak describe Wan adalah gifted (berbakat). Bagi apa saja, semua Wan boleh main.

Muka ala The Rock

Gambar di atas adalah bukti akan kehebatan Amir. Bukan aku nak saja puji, tapi memang dah ada dalam genetik dia.

Aku dah angkat melambung Amir ni, so kepada Umi, Abi dan Amir, jika baca blog ni dan ada kelapangan, balik la rumah Wan dan Granny....Rindu kat korang...